top of page
Search
  • Writer's pictureאסתי סן החופש לזוז

תנועה בטבע - מהפנים החוצה ובחזרה אל הגוף

Updated: May 19, 2023

לרקוד בטבע עבורי זו חוויה חושית ורוחנית הנותנת מענה לצורך עמוק בתוכי. המפגש בין התנועה לטבע מסביב מאפשר לגוף להיות צינור המחבר בין פנים וחוץ ולריקוד לבטא את הקשר המיוחד שנוצר. הטבע מאפשר השראה, מרחב מרפא, מרגיע, בו האינסוף נוכח בכל מבט. האינסוף המשתקף מולנו פותח צוהר למעמקי האינסוף שבתוכנו.

החיבור לגוף ולטבע מאפשר נוכחות חזקה בתוך הרגע, מאפשר חיבור לכוחות הטבע ולאנרגיות של חיים. לרקוד בטבע זה להתחבר לתחושות ראשוניות של חופש, של ילדות ללא גבולות (כזאת שאנחנו מדמיינים ולאו דוקא זו שחווינו), של חיבור למשהו שהוא גדול ממני בו אני לרגעים גדולה מהחיים ולרגעים קטנה מול עצמת החיים.


את התנועה בטבע גיליתי במקרה, בימי הקורונה בו הסטודיו נסגר והצורך לרקוד גבר. לא רציתי להיפרד מהקירות המגנים של הסטודיו ומהרצפה הרכה שלו המזמינה לקפוץ ולהתגלגל בביטחון. לקח לי זמן לקבל ביטחון במרחב הפתוח של החוץ, ברצפה המחוספסת והגירויים הרבים. לקח לי זמן לגלות שם את עצמי מול כל מה שקיים מסביבי. למרבה ההפתעה גיליתי, שהתנועה בחוץ מרחיבה את טווח האפשרויות שלי ומעמיקה את החוויה החושית שלי. כל זה מאפשר לי לחוות את הטבע הנגלה בפני ואת הריקוד הנרקד מתוכי ברבדים עמוקים ביותר בגוף ובנפש.


כשיוצאים לטבע פעמים רבות נרצה לצלם מחזה מדהים כדי לשמר אותו, לחוות עוד קצת ממנו. אני מציעה לכם לנסות פשוט לרקוד בתוכו. וכך, לעגן בגוף את החוויה הרב מימדית שסביבכם ולקחת איתכם את הרגע חתום עמוק בנפש שלכם.




**************



אם כל זה מסקרן אותך, מוזמנת להצטרף לסדנת קיץ שתתקיים ביוני בגן הבוטני בירושלים. עם דק מזמין, צל אלונים ואויר הרים. ננוע לצלילי מוסיקה וציוץ ציפורים. פני אליי לפרטים נוספים.





*קרדיט לתמונה: שקד מדני, לקוח מתוך וידאודאנס שצילם וערך.




35 views0 comments
bottom of page